Domowe sposoby rzucenia palenia

Rzucenie palenia nie należy do najłatwiejszych zadań. Niektórzy uważają, że do rzucenia tego nałogu najważniejsza jest silna wola. Inni wskazują na środki farmakologiczne. Kobiety natomiast często rzucają palenie kiedy zachodzą w ciąże. Jak więc skutecznie rzucić palenie?

Jakie skutki niesie za sobą palenie papierosów?

Palenie papierosów odbija się negatywnie na naszym zdrowiu ale również wpływa na nasze otoczenie. Rodzina, znajomy czy współpracownicy stają się wtedy biernymi palaczami. Ponadto palenie papierosów może powodować ryzyko wystąpienia nowotworu płuc, trzustki, nerki, przełyku, głowy i szyi czy żołądka. Dodatkowo wystąpić mogą dolegliwości w obrębie układu krążenia, czyli udar mózgu czy zawał serca. Nasz układ oddechowy naraża się na wystąpienie chorób takich jak astma, zapalenie płuc czy oskrzeli. Alergie mogą nam się zaostrzyć tak samo jak astma. Pamiętajmy, że nie ważne kiedy rzucimy nałóg zawsze ta decyzja przyniesie nam wymierne korzyści zdrowotne.

Jak rzucić palenie i przy okazji nie przytyć?

Zawsze osoby, które chcą rzucić palenie borykają się z kilkoma pytaniami. Jednym z nich jest jak rzucić palenie i nie przytyć. Potrafi to odstraszyć nie jednego palacza od myśli zerwania z nałogiem. Rzucenie palenia sprawia, że mamy zwiększony apetyt. Przyrost masy ciała odnotowano u 80-90% osób, które rzuciły palenie. Dlaczego więc tak się dzieje? Próbujemy oszukać nasz organizm, który przyzwyczaił się do regularnej dawki nikotyny. Tym samym sięgamy po różnego rodzaju przekąski, zagryzki czy słodycze. Jemy więcej bo nagle wszystko zaczyna nam smakować. Odzyskujemy zapach oraz smak, które wcześniej były uszkodzone przez dym papierosowy. Regeneracja tych receptorów może nastąpić nawet po pierwszym dniu po odstawieniu papierosów. Próbujemy również złagodzić chęć trzymania czegoś w ustach dlatego często decydujemy się na słodycze.  Dzięki temu łagodzimy również stres oraz poprawiamy nasze samopoczucie. Jak więc rzucić palenie i nie przytyć? Na pewno pomocny będzie także Nicorix.

Przydatna będzie konsultacja z dietetykiem. Ułoży on nam menu i podpowie, co możemy przegryźć w kryzysowych sytuacjach. Dodatkowo powinniśmy włączyć do naszego dziennego planu coraz więcej aktywności fizycznej. Pomóc może również coś, co pozwoli Ci się odstresować. Do tego przyda się mała piłeczka antystresowa. Jeżeli jednak już zgłodniejesz to wypij dużo wody, powinno to pomóc.

To ile przytyjesz podczas rzucenia palenia zależy tylko od Ciebie. Staraj się zdrowo odżywiać oraz znajdź zdrowe przekąski.

Jak rzucić palenie domowymi sposobami?

Jeśli już zdecydowałeś się rzucić palenie to pierwszy krok masz za sobą. Później należy trzymać się wyznaczonego celu. Do tego potrzebna jest silna wola oraz motywacja. Jeżeli palisz dużo i masz silna motywację to możesz rzucić papierosy z dnia na dzień. Potrzebę zapalenia zastąp czymś innym. Pomocne może być picie wody, krótki spacer czy rozmowa z przyjacielem.

Dodatkowo chęć trzymania czegoś w ustach możesz zastąpić pokrojonymi w paski warzywami czy suszonymi owocami. Pomóc mogą również bezcukrowe gumy lub pastylki. Jeśli jednak masz problem z motywacją to zacznij stopniowo i powoli. Możesz zastosować różne metody. Na przykład nie wypalaj papierosów do końca, noś przy sobie 2 papierosy mniej, trzymaj papierosa w ręce i nie odpalaj go. Takie podejście może się okazać dla nałogowych palaczy. Stopniowa redukcja nikotyny w organizmie nie wywoła takiego szoku.

Pamiętaj o tym, żeby unikać miejsc w którym paliłeś. Jeśli papieros kojarzy Ci się z poranną kawą to zapomnij o tej codziennej aktywności. Unikaj towarzystwa osób palących oraz naucz się odmawiać papierosa.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*